Artemisbet JOJOBET
01 Ağustos 2025
İstanbul
Parçalı az bulutlu
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Spor Chobani, Danone'ye Karşı Yeni Davada: Ambalaj Tasarımı ve Slogan İddialarıyla Karşı Karşıya!

Chobani, Danone'ye Karşı Yeni Davada: Ambalaj Tasarımı ve Slogan İddialarıyla Karşı Karşıya!

Chobani, Danone ile tasarım ihlali nedeniyle mahkemelik oldu. Danone, Chobani'nin rekabet kurallarını ihlal ettiğini iddia ederken, Chobani henüz resmi bir yanıt vermedi. İki şirket arasındaki çekişme geçmişe dayanıyor. Fenerbahçe Kulübü ise Chobani ile sponsorluk anlaşması imzaladı.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

ABD’nin önde gelen yoğurt ve süt ürünü üreticilerinden Chobani’ye, en büyük rakiplerinden Danone tarafından dava açıldı. Dünya gazetesinde yer alan habere göre, siyah-sarı ambalaj tasarımı ile “Bright & Mellow” (Parlak ve Yumuşak) sloganının Danone’nin fikri mülkiyet haklarını ihlal ettiği iddia ediliyor.

Şirket, bu tasarımların kullanılmasının durdurulması için mahkemeden ihtiyati tedbir talep ederken, ürün satışlarından elde edilen gelirlerin tamamı için maddi tazminat talep ediyor. Paris merkezli Danone, Chobani’nin “kasten, sistemli ve planlı bir şekilde” rekabet kurallarını ihlal ettiğini öne sürerek, “Chobani’nin davranışları, Danone’nin piyasa itibarından haksız avantaj sağlamaya yöneliktir” ifadelerini kullandı.

İkinciye davalık oldular

Bu iki büyük şirketin karşı karşıya gelmesi yeni değil. 2016 yılında Danone, Chobani’nin “Simply 100” yoğurt reklamında kendi “Light and Fit” ürününün klor içerdiği izlenimi verdiği gerekçesiyle açtığı davayı kazanmıştı. Ancak 2019’da, Chobani’nin çocuklara yönelik yoğurt serisinde yer alan “%33 daha az şeker” iddiası nedeniyle açılan dava Danone’nin aleyhine sonuçlandı.

Danone, son davada, ilgili sloganı Ocak 2021’de, o dönemde Starbucks ve La Colombe bağımsızken kullanmaya başladığını ve bu nedenle kullanım hakkının kendilerinde olduğunu savundu. Ayrıca şirket, Chobani’nin 2023’te La Colombe’u 900 milyon dolara satın almasından sonra ambalaj ve ürün tanımında bilinçli değişiklikler yaptığını iddia etti. Danone, ürünün kavrulma seviyesinin “orta”dan “hafif”e çevrilmesini de bu kapsamda değerlendirdi.

Danone, Chobani’nin sadece kahve ürünlerinde değil, yoğurt serisinde de benzer bir yaklaşım benimsediğini iddia ederek, Chobani’nin yüksek proteinli yoğurtlarının Danone’nin Oikos markasıyla benzer renk, font ve tasarım öğeleri kullandığını dile getirdi. Chobani ise Danone’nin bu suçlamalarına henüz resmi bir yanıt vermedi.

Anlaşma imzaladılar

Fenerbahçe Kulübü, Chobani ile 2025-2026 sezonundan başlayarak 5 artı 5 yıl süreyle stat isim sponsorluğu anlaşması imzaladı ve her sezon için 10 milyon avro sponsorluk geliri elde edeceğini duyurdu.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *