Rize Haber Yemek Tarifleri
24 Haziran 2026
İstanbul
Açık
3°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Gündem Bursa’da orman yangınlarına karşı farkındalık seferberliği

Bursa’da orman yangınlarına karşı farkındalık seferberliği

Bursa Belediyeler Birliği ile Bursa Orman Bölge Müdürlüğü iş birliğinde, yaz aylarında artış gösteren orman yangınlarına dikkat çekmek amacıyla “Orman Yangınları Farkındalık Programı” düzenlendi. Programda konuşan Bursa Belediyeler Birliği Başkanı ve Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, orman yangınlarının yalnızca çevresel değil, ekonomik ve toplumsal sonuçları olan ciddi bir afet riski olduğuna vurgu yaparak, “Koruduğumuz her ağaç aslında geleceğe yaptığımız bir yatırımdır” dedi.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Bursa Belediyeler Birliği ile Bursa Orman Bölge Müdürlüğü iş birliğinde, yaz aylarında artış gösteren orman yangınlarına dikkat çekmek amacıyla “Orman Yangınları Farkındalık Programı” düzenlendi.

Barış Manço Kültür Merkezi’nde “Orman Yanarsa Gelecek Susar” sloganıyla gerçekleştirilen programa Bursa Vali Yardımcısı Hulusi Doğan, Yıldırım Kaymakamı Metin Esen, Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, Orhangazi Belediye Başkanı Bekir Aydın, Bursa Orman Bölge Müdürü Erdal Şahan ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katıldı.

Programda konuşan Oktay Yılmaz, iklim değişikliğinin etkilerinin giderek daha fazla hissedildiğini belirterek, “Artık yangınları sadece bir çevre meselesi olarak değerlendiremeyiz. Orman yangınları; çevreyi, ekonomiyi, tarımı, su kaynaklarını, yerleşim alanlarını ve toplumsal yaşamı doğrudan etkileyen çok boyutlu bir afet riskidir. Dolayısıyla koruduğumuz her ağaç aslında geleceğe yaptığımız bir yatırımdır” ifadelerini kullandı.

Geçtiğimiz yıl yaşanan yangınların önemli dersler verdiğini belirten Yılmaz, afet yönetiminde önleyici yaklaşımın önemine dikkat çekerek, “Yangın çıktığında mücadele etmek elbette önemlidir, ancak yangın çıkmasını önlemek çok daha değerlidir. Afetlere tek tek değil, bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşmak zorundayız” dedi.

Yerel yönetimlerden kamu kurumlarına, sivil toplum kuruluşlarından vatandaşlara kadar herkesin sorumluluğu bulunduğunu vurgulayan Yılmaz, “Afetlere dirençli şehirler yalnızca kurumlarla değil, bilinçli toplumlarla inşa edilir. Her kurumun ve her vatandaşın bu mücadelede önemli bir sorumluluğu bulunmaktadır” diye konuştu.

Bursa Vali Yardımcısı Hulusi Doğan da yağışlı geçen kış mevsiminin ardından büyüyen otlar ve yüksek sıcaklıkların yangın riskini artırdığına dikkat çekerek, “Tüm vatandaşlarımız yangın riskine karşı daha dikkatli olmalı. Bu programın orman yangınlarıyla ilgili farkındalık, duyarlılık ve bilinçlendirme açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum” dedi.

Bursa Orman Bölge Müdürü Erdal Şahan ise orman yangınlarıyla mücadelede önleyici tedbirlerin önemine vurgu yaparak, “Orman yangınlarıyla mücadelede en büyük başarı yangını söndürmek değil, hiç çıkmamasını sağlamaktır. Orman yangınlarıyla mücadele hepimizin ortak sorumluluğudur” ifadelerini kullandı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *