Sektör yetkililerinden İsmail Ergun Nisan ayında ise 5.397 araç satışıyla bugüne kadarki en yüksek pazar payı olan yüzde 6,3e ulaşıldı.
Bu sonuç, Türkiyeye girişimizden bu yana ulaştığımız en yüksek pazar payı oldu.
Binek otomobil pazarında önce ilk 10a girdik, ardından bugün itibarıyla 7. sıraya yerleştik dedi.
Ergun şöyle devam etti:Bu 4 aylık sonuç bizim öngörümüzle oldukça paralel ilerliyor.
Yıllık yaklaşık 50 bin adetlik bir satış hedefi koymuştuk.
Bu plan, lojistik planlamaya ve piyasa koşullarına bağlı yürüyor.
Gelen araçların tamamı satılıyor.
Nisan ayındaki BYD gemisinde gelen araçların yarısından fazlası bize aitti ve tamamı satıldı.
Planlamada bir sorun yaşanmazsa yılı 50 bin adetlik satışla kapatmayı hedefliyoruzdiye konuştu.
Güncel durum ve beklentilerNisan ayında 105.352 adetle tüm zamanların en iyi Nisan ayı satışına ulaşıldı.
Toplam pazar geçen yılın aynı ayına göre yaklaşık yüzde 40 büyüdü. İlk dört ay sonunda ise toplam pazar 381.636 adede ulaştı.
Ergun konuşmasına şöyle devam etti:Türkiyede pazarın artık 1 milyonun altına inmesi zor.
Ancak yılın ikinci yarısında bu artışın aynı hızla devam etmesi beklenmiyor.ÖTV matrahlarında üst dilimlere geçilme ihtimali, sıkılaşma politikalarının devam etmesi ve krediye erişimin zorlaşması gibi nedenlerle pazarda daha sınırlı artışlar görülebilir.
Pazar artışının arkasındaki önemli etkenlerden biri de elektrikli araçlara olan yoğun ilgi diyebiliriz.
Türk tüketicisi teknolojiye çok hızlı adapte oluyor ve ileri teknolojili araçlara büyük bir ilgi gösteriyor.
Elektrikli araçlara geçiş son derece hızlı ilerliyor.Şarj edilebilir hibrit modellere de ilgi giderek artıyor.
Geçtiğimiz yıl elektrikli araç pazarı, binek otomobil pazarının yaklaşık yüzde 10u seviyesindeydi.
Avrupaya baktığınızda elektrikli araçların payı yüzde 15 civarında.
Nisan ayı itibarıyla Türkiye'de bu oran yüzde 15i geçti. Şarj edilebilir hibritlere baktığımızda ise oran yüzde 7,5'in üzerine çıktı.
Artık dünyada şarj edilebilir hibrit ve elektrikli araçları kapsayan yeni enerjili araç (NEV) segmenti olarak anılan bir segment var.
Türkiye'de de artık bu segmentasyon kullanılmaya başlandı.